Μήνυμα Δημάρχου
 
cloudcrew
logo
Σας καλωσορίζω στο 29ο Φεστιβάλ Παπάγου – Χολαργού, στον καταπράσινο και φιλόξενο χώρο μας, στο Κηποθέατρο Παπάγου. Σε ένα από τα ομορφότερα θέατρα της Αττικής, θα απολαύσετε ένα πλούσιο καλλιτεχνικό πρόγραμμα, που αγκαλιάζει σχεδόν όλες τις μορφές Τέχνης. Θεατρικές παραστάσεις, συναυλίες, παιδικές παραστάσεις, παραστάσεις που διατηρούν τη λαϊκή μας παράδοση, θα σας ταξιδέψουν σε μονοπάτια πολιτισμού και δημιουργίας. Ευχαριστούμε, όλους εσάς τους θεατές, που έχετε αγκαλιάσει το Φεστιβάλ του Δήμου μας και το έχετε κατατάξει σε ένα από τα σπουδαιότερα της χώρας. Ευχαριστούμε τους εθελοντές μας και όσους στηρίζουν τον μεγάλο πολιτιστικό θεσμό του Δήμου μας. ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ

Follow Me:

Title Image

Το Σπιτι της Μπερναρντα Αλμπα του Φ. Γκ. ΛΟΡΚΑ

Το Σπιτι της Μπερναρντα Αλμπα του Φ. Γκ. ΛΟΡΚΑ

02oct20:00Το Σπιτι της Μπερναρντα Αλμπα του Φ. Γκ. ΛΟΡΚΑ

Λεπτομερειες εκδηλωσης

Το ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Αγρινίου για φέτος το καλοκαίρι επέλεξε να παρουσιάσει την ποιητική ελεγεία του Λόρκα «το Σπίτι της Μπερνάρντα Άλμπα» σε σκηνοθεσία του Νίκου Καραγέωργου,

Η παράσταση πραγματοποιήθηκε στα πέντε αρχαία θέατρα του νομού Αιτ/νίας (Καλυδώνα, Πλευρώνα, Οινιάδες, Μακύνεια και Στράτο) μέσα στην ίδια εβδομάδα στο πλαίσιο προβολής και ανάδειξης των αρχαιολογικών χώρων της Π.Ε. Αιτωλοακαρνανίας και συγκεκριμένα των πέντε (5) αρχαίων θεάτρων.

Μετάφραση: ΝΙΚΟΣ ΓΚΑΤΣΟΣ, δραματουργική επεξεργασία / σκηνοθεσία: ΝΙΚΟΣ ΚΑΡΑΓΕΩΡΓΟΣ, σκηνικό: ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΔΗΜΑΣ, κοστούμια: ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ ΚΑΨΑΛΑ, φωτισμοί:     ΓΙΑΝΝΗΣ ΤΣΑΜΠΟΣ, μουσική επιμέλεια: ΘΑΝΑΣΗΣ ΜΑΝΙΦΑΒΑΣ, μουσική διδασκαλία:  ΝΙΚΟΣ ΔΗΜΟΥΣΗΣ, φωτογραφίες: ΣΠΥΡΟΣ ΓΙΟΛΔΑΣΗΣ, βοηθός σκηνοθέτη:    ΓΙΩΡΓΟΣ ΓΕΡΟΝΤΙΔΑΚΗΣ

 Παίζουν οι Ηθοποιοί:

Μπερνάρντα: ΜΑΓΔΑ ΚΑΤΣΙΠΑΝΟΥ, Πόνθια /τραγούδι:  ΜΑΡΙΑ ΟΡΦΑΝΟΥ, Μαρία Χοσέφα: ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΥ, Μαρτίριο: ΕΙΡΗΝΗ ΡΑΠΤΗ, Αντέλα: ΚΑΤΙΑ ΖΑΡΚΑΔΑ,  Αγκούστιας: ΓΙΟΥΛΗ ΜΑΡΟΥΣΗ, Αμέλια: ΒΑΛΕΝΤΙΝΑ ΦΥΛΑΚΤΟΥ, Μανταλένα: ΕΙΡΗΝΗ ΚΟΨΑΛΗ, Δούλα: ΔΩΡΑ ΤΡΙΑΝΤΑΦΥΛΛΟΥ, Προυντένθια/ Ζητιάνα: ΑΦΡΟΔΙΤΗ ΚΛΕΑΝΘΗ,  Άντρας: ΓΙΩΡΓΟΣ ΓΕΡΟΝΤΙΔΑΚΗΣ

Λίγα λόγια για το έργο:

Μετά την κηδεία του άνδρα της η  Μπερνάρντα Άλμπα, επιβάλλει στις πέντε κόρες της πολύχρονο κατ’ οίκον εγκλεισμό λόγω πένθους. Σ’ ένα σπίτι, χωρίς αντρική παρουσία, εισβάλλει ο Έρωτας και τα ανατρέπει όλα:  Η Ανγκούστιας, η μεγαλύτερη κόρη της Μπερνάρντα από τον πρώτο της γάμο, κληρονομεί την περιουσία του πατέρα της κι έτσι προσελκύει το ενδιαφέρον ενός μνηστήρα, του Πέπε Ρομάνο. Τον Πέπε όμως ποθούν κι η Αντέλα, η μικρότερη κόρη, που αρνείται να υποταχθεί στη μητέρα της και συνάπτει ερωτική σχέση μαζί του, αλλά κι η Μαρτίριο, που τη ζηλεύει για κάτι που η ίδια δεν μπορεί να αποκτήσει, λόγω του παρουσιαστικού της. Η ζήλια της Μαρτίριο θα οδηγήσει στο τραγικό τέλος της Αντέλα και στη διατήρηση του πένθους στο σπίτι.

Μια τραγωδία δέκα γυναικών σ’ ένα απομονωμένο χωριό στην άκρη του πολιτισμένου κόσμου όπου η εμμονή με το «φαίνεσθαι» και την κοινωνική τάξη, τη θρησκεία και την παρθενία κυριαρχεί. Η άνυδρη και διψασμένη γη, καθρεφτίζεται στα στερημένα από έρωτα πρόσωπα των γυναικών του Έργου με μια αφόρητη ζέστη να δοκιμάζει τα όρια της ύπαρξης τους, την ώρα που έξω από το σπίτι – φυλακή, απλώνεται ένα σύμπαν διαποτισμένο από αισθησιακές μουσικές και οσμές κάθιδρων σωμάτων, που δεν παύουν ποτέ να ερωτεύονται.

 

Σημείωμα σκηνοθέτη:

«Το σπίτι της Μπερνάρντα Άλμπα» είναι μια ποιητική ελεγεία και ταυτόχρονα μια πολιτική αλληγορία.

Ελεγεία γιατί  μιλάει για την απώλεια, το πένθος, την διαβρωτική δύναμη της εξουσίας, τα καταπιεσμένα συναισθήματα σε μισερές σχέσεις που, αν εκραγούν, μπορεί να συμπαρασύρουν  στο διάβα τους τα πάντα – και πολιτική αλληγορία γιατί αποτελεί τη μικρογραφία μιας κοινωνίας (στην Ισπανία, στην Ελλάδα, παντού) που καταγράφει τις σχέσεις που αναπτύσσονται ανάμεσα στα μέλη της, όταν η  «κεφαλή» δεν έχει και τόσο δημοκρατικούς σκοπούς και βλέψεις.

Τα έργα του Λόρκα αφορούν άμεσα την ελληνική κοινωνία κι αυτό αποδεικνύεται ιστορικά από τα πολυάριθμα εγχώρια ανεβάσματα των έργων του και το αμείωτο ενδιαφέρον του κοινού γι’ αυτά.  Παράδοξο παραμένει το γεγονός πως το συγκεκριμένο έργο δεν έχει ποτέ δοκιμαστεί σκηνικά σε «ανοικτό» χώρο, παρόλο που εμπεριέχει ευδιάκριτα ψήγματα αρχαίας τραγωδίας.

Από την άλλη, είναι ένα κείμενο που αφορά άμεσα ανθρώπους που ζουν ανάμεσά μας, αφού περιγράφει καταστάσεις κοινωνικού εγκλεισμού κάτω από την αλύτρωτη βία του πένθους.

 

more

ΗΜΕΡΑ / ΩΡΑ ΕΚΔΗΛΩΣΗΣ

(Τρίτη) 20:00

Τιμη

ΕΙΣΟΔΟΣ ΕΛΕΥΘΕΡΗ